(b. 1976)


Progress
2005-2006
Tires, camera, nets, iron, rubber, sand
132 x 856 x 334 cm approx

Bunkers 2 (After Virilio)
2010
Watercolour on paper
10 parts, each 9.06 x 12.2 in / 23 x 31 cm

Untitled
2007
Chinese ink and pencil
Variables measures


The work of Randall Weeks encompasses site-specific installations, sculpture and video to works on paper, in which the relationship between architecture and its social context is examined. Randall reflects on the crises and legacies of modernism in its encounter with the informal and indigenous architectures of Latin America. Therefore, in his works, issues as urbanization, transformation, regeneration, deterritorialisation and nomadic existence are predominant. Whilst his work in the drawing studio serves as a means for a more intimate exploration of these issues, his large scale work lies in the alteration of found and recycled materials, as well as environmental debris, that are often combined by the artist to create sculptural objects and architectural spaces. These pieces, which are made of what has been rejected by society, have also been stripped of their productivity, revealing the limitations of the instrumental and developmentalist discourses. 

Firstname
Ishmael
Lastname
Randall Weeks
Image
Ishmael
Body (Spanish)

(n. 1976)


Progreso
2005-2006
Llantas, cámara, redes, fierro, jebe, arena
132 x 856 x 334 cm aprox

Bunkers 2 (After Virilio)
2010
Acuarela sobre papel
10 partes, cada una 9.06 x 12.2 en / 23 x 31 cm

S/T
2007
Tinta china y lápiz
Medidas variables


El trabajo Ishmael Randall Weeks abarca instalaciones de sitio específico, escultura, video y obras en papel, en las que se examina la relación entre la arquitectura y su contexto social. Randall reflexiona sobre los legados y la crisis del modernismo en su encuentro tanto con la arquitectura indígena como informal de América Latina. De esta forma, temas como la urbanización, la transformación, la regeneración, la desterritorialización y la existencia nómada son predominantes en su obra. Mientras que su práctica de dibujo en el estudio funciona como un medio para una exploración más íntima de estas problemáticas, su trabajo a gran escala se basa en la alteración de materiales encontrados y reciclados, así como de desechos ambientales, que a menudo el artista combina para crear objetos escultóricos y espacios arquitectónicos. Estas obras, no sólo están hechas de aquello que ha sido desechado por las sociedades, sino que también han sido despojadas de su utilidad, revelándonos las limitaciones del discurso desarrollista instrumental.