(b. 1970)


Self-portrait as chart with one red point decline
2012
Insulating material, string, plastic bag, plastic bottle with liquid
43.31 x 38.19 x 19.69 in / 110 x 97 x 50 cm


Gabriel Kuri often combines ‘traditional’ artistic references with vernacular idioms in his work. He blends diverse materials such as marble, metal and stone with objects from everyday life such as plastic bags, receipts and cigarette butts.  Contrasting principles of minimalism with ideas of corruption and cross-pollination, Kuri integrates prosaic matter into his concise and formally restrained sculptures and collages. 

Self-portrait as chart with one red point decline is a sculptural self-portrait from gold-coloured insulation foam. The material curves into precise shapes that present the body as a diagram of relations and connections. The work is appended with a hanging object that suggests both genitalia and bodily processes. In its form and shape, Kuri presents himself as both undulating parabola and sculptural object.

Firstname
Gabriel
Lastname
Kuri
Image
Kuri
Body (Spanish)

(n. 1970)


Autorretrato como cuadro con una declinación de punto rojo
2012
Material aislante, cuerda, bolsa de plástico, botella de plástico con líquido
43,31 x 38,19 x 19,69 en / 110 x 97 x 50 cm


En su trabajo, Gabriel Kuri a menudo integra referencias artísticas “tradicionales” con lenguajes vernaculares. Combina diversos materiales como el mármol, el metal y la piedra, con objetos de la vida cotidiana, tales como bolsas de plástico, recibos y colillas de cigarrillos. Contrastando los principios del minimalismo con ideas de corrupción y polinización cruzada, Kuri integra lo prosaico en sus concisas y formalmente controladas esculturas y collages.

Autorretrato como cuadro con una declinación de punto rojo, es un autorretrato escultórico de espuma aislante de color dorado. El material se curva en formas precisas que presentan el cuerpo como un diagrama de relaciones y conexiones. Al trabajo se adjunta un objeto colgante que remite a los genitales y los procesos corporales. En su manera y forma, Kuri presenta a sí mismo tanto como una parábola ondulada, como un objeto escultórico.